//= base_url(); ?> //= base_url(); ?> //= base_url(); ?> //= base_url(); ?>
Regulamentul UE privind protecția generală a datelor (GDPR) se va aplica începând cu data de 25 mai 2018, înlocuind Legea privind protecția datelor din Marea Britanie din 1998. Noua lege oferă persoanelor fizice dreptul de a controla modul în care sunt colectate și prelucrate informațiile lor personale și supune organizațiile unei noi serii de obligații.
GDPR se aplică tuturor datelor cu caracter personal. Acestea reprezintă orice
informație care poate
fi folosită la identificarea
unei persoane în mod direct sau indirect.
Numele
Adresa
Adresa de e-mail
Fotografii
Adresa IP
Date despre locație
Comportamentul online (cookie-urile)
Datele de profil
Rasa
Religie
Opinii politice
Orientare sexuală
Informații despre starea sănătate
Date biometrice
Date genetice
GDPR se aplică tuturor organizațiilor UE (comerciale, caritabile sau autorităților publice), care colectează, stochează sau prelucrează datele cu caracter personal ale indivizilor care locuiesc în UE, chiar dacă nu sunt cetățeni ai Uniunii Europene.
Organizațiile din afara UE care oferă bunuri sau servicii rezidenților din UE, și monitorizează comportamentul sau procesează datele personale vor fi supuse GDPR. Furnizorii de servicii (procesatori de date) care procesează date în numele unei organizații intră în sfera de competență a GDPR. Un exemplu ar putea fi o companie care procesează salariile sau un furnizor de cloud care stochează date.
Datele personale trebuie prelucrate în conformitate cu cele șase principii de protecție a datelor:
Trebuie procesate în mod legal, corect și transparent;
Trebuie colectate numai pentru scopuri legitime și specifice;
Datele să fie relevante și folosite doar pentru ceea ce este necesar;
Trebuie să fie corecte și actualizate;
Stocate numai cât timp este necesar;
Trebuie asigurată securitatea, integritatea și confidențialitatea lor.
Fiecare companie trebuie să demonstreze respectarea GDPR:
Înființarea unei structuri cu roluri și responsabilități.
Menținerea unui istoric detaliat a tuturor operațiunilor de procesare a datelor.
Documentarea politicilor și procedurilor de protecție a datelor.
Implementarea tuturor măsurilor necesare pentru securitatea datelor cu caracter
personal.
Instruirea și conștientizarea angajaților.
Dacă este necesar, numirea unui responsabil cu protecția datelor.
Există reguli stricte pentru obtinerea consimtamantului:
Consimțământul trebuie să fie dat în mod liber, specific și lipsit de ambiguitate;
Cererea de aprobare trebuie să fie inteligibilă și în limbaj clar și simplu;
Consimțământul poate fi retras în orice moment;
Consimțământul pentru servicii online de la un copil cu vârsta sub 13 ani este valabil
numai cu autorizația parentală;
Organizațiile trebuie să poată demonstra consimțământul.
Drepturile persoanelor sunt sporite și extinse în mai multe domenii importante:
Dreptul de acces la datele cu caracter personal prin intermediul cererilor scrise;
Dreptul de a corecta datele personale;
Dreptul, în anumite cazuri, de a șterge datele cu caracter personal;
Dreptul de a obiecta;
Instruirea și conștientizarea angajaților.
Dreptul de a muta datele cu caracter personal de la un furnizor la altul (portabilitatea
datelor).
Organizațiile trebuie să fie clare și transparente cu privire la modul în care vor fi procesate datele cu caracter personal, de către cine și de ce. Anunțurile de confidențialitate trebuie să fie într-o formă concisă și ușor de înțeles, într-un limbaj clar și simplu.
Autoritățile
publice;
Organizațiile
implicate în
procesarea
informațiilor cu
grad
mare de risc;
Organizațiile
care
procesează date
sensibile.
Să informeze și
consilieze
organizația în
privința
obligațiilor sale;
Să crească
conștientizarea, să
instruiască
personalul și să
monitorizeze
auditurile;
Să coopereze cu
autoritățile de
protecție a
datelor și să fie
persoana de
contact când este
nevoie.
Mai multe informatii